je bent echt niet alleen met je probleemmeteten.nl

je bent echt niet alleen met je probleemmeteten.nl

Dit blog gaat over alles wat te maken heeft met 'raar' eten. Dus, snaai je de hele dag, moet je perse 's avonds nog een hele zak chips, iedere avond, of eet je stiekem, dan is dit jouw blog!

Kijk maar eens op de site
www.probleemmeteten.nl

Je kunt contact opnemen via info@probleemmeteten.nl

We zitten in Beuningen, bij Nijmegen

altijd honger?

leuke info!Posted by Anita 01 Mar, 2018 08:45

Van JasperAlblas.nl kregen we dit artikel. Leuk en vooral heeel handig. Lezen!

Altijd hongerig? Verminder dit gevoel door deze tips!

Ben jij de hele dag door opzoek naar eten? Raak je maar niet verzadigd? En is er geen duidelijke reden? Geen zorgen! Je stressniveau, slaapgewoonte of een verkeerd eetpatroon kan een van de oorzaken zijn. Wil jij weten hoe je van dit hongerige gevoel afkomt? Lees dan verder

#1 Je bent uitgedroogd
Als je je hongerig voelt, kan het zijn dat je uitgedroogd bent. Je hebt dan eigenlijk dorst, maar dat uit zich als een hongergevoel. Om te kijken of uitdroging de reden is van je honger, kun je een glas water drinken en 20 minuten wachten. Als je hongergevoel dan verdwenen is, had je eigenlijk dorst.

#2 Je hebt een slechte nacht gehad
Een hongerig gevoel kan ook komen door slecht slapen. Een slaaptekort zorgt er namelijk voor dat je lichaam meer ghreline aanmaakt. Dit hormoon bevordert je eetlust, waardoor je hongergevoel toeneemt. Om je hongergevoel onder controle te houden is het belangrijk om elke nacht minimaal 8 uur achter elkaar te slapen. Heerlijk toch!

#3 Je hebt stress
Als je gestrest bent, kun je ook sneller naar eten grijpen. Doe dan liever een paar ademhalings- of yogaoefeningen om je weer goed te voelen. Dit voorkomt eetbuien en stimuleert het afslankproces.

#4 Je hebt meer eiwitten nodig
Als je te weinig eiwitten binnenkrijgt, kun je je sneller hongerig voelen. Voedingsmiddelen als Griekse yoghurt, eieren, vis, noten, zaden, pitten, avocado en peulvruchten zorgen ervoor dat je je langer verzadigd voelt.

#5 Je eet te veel bewerkte koolhydraten
Snelle koolhydraten zorgen voor een piek in je bloedsuikerspiegel en vervolgens een crash, waardoor je sneller last hebt van een hongergevoel. Laat bewerkte koolhydraten als suiker en granen staan en kies voor koolhydraatarm en natuurlijk eten.

#6 Je eet te snel
Als je te snel eet, kunnen je hersenen moeilijker nagaan of je verzadigd bent. Eet je langzamer, dan heeft je brein voldoende tijd om te checken of je maag voldoende gevuld is. Hoelang moet je dan kauwen? In principe kauw je totdat het voedsel in je mond vloeibaar aanvoelt.

#7 Je hebt meer vetten nodig
Vetten geven lange tijd een verzadigd gevoel en kunnen dus helpen als je je altijd hongerig voelt. Kies gezonde vetten als noten, avocado en verse vis om je hongergevoel te stillen.





  • Comments(0)//contact.probleemmeteten.nl/#post23